روغن نارگیل به عنوان لوبریکانت

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد 30 درصد از زنان در حین رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی درد حس می‌کنند. از طرفی می‌دانیم که درد دخول با مواد روان‌کننده کمتر شده و کیفیت و لذت نزدیکی افزایش می‌یابد…

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد 30 درصد از زنان در حین رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی درد حس می‌کنند. از طرفی می‌دانیم که درد دخول با مواد روان‌کننده کمتر شده و کیفیت و لذت نزدیکی افزایش می‌یابد. روان‌کننده‌ها علاوه بر رفع خشکی واژن و مقعد باعث افزایش حساسیت و برانگیختگی جنسی می‌شوند. اینها اصطکاک اندام‌های جنسی را کم می‌کند. روان‌بودن به خصوص برای افراد مسن‌تر و آنهایی که داروهایی مصرف می‌کنند که باعث کم شدن تغییرات هورمونی و کم شدن ترشحات طبیعی بدن می‌شود، خیلی مهم است.

با وجود آنکه ژل‌های لوبریکانت مخصوص آمیزش جنسی وجود دارد ممکن است به هر دلیلی بخواهید از روغن نارگیل استفاده کنید. خوشبختانه این روغن طبیعی و فاقد مواد شیمیایی است که در محصولات بهداشتی وجود دارد. همچنین به دلیل مرطوب‌کنندگی بالا یک لوبریکانت دلچسب است. در ادامه مطلب در مورد فواید و مضرات روغن نارگیل برای نزدیکی صحبت می‌کنیم.

فواید روغن نارگیل برای نزدیکی

روغن نارگیل یک مرطوب‌کننده بی‌خطر است. خواص مرطوب‌کنندگی آن باعث می‌شود یک روان‌کننده موثر برای افزایش کیفیت نزدیکی و همچنین طولانی‌ترشدن آن باشد.

این ماده برای زنان دچار یائسگی مفید است. در اثر علائم زیر که در یائسگی وجود دارد نیاز به روان‌کننده بیشتر خواهد بود:

خشکی واژن

درد در زمان نزدیکی

کاهش بافت چربی که باعث نازک‌شدن بافت اطراف واژن می‌شود. آتروفی واژن که اغلب بعد از یائسگی رخ می‌دهد با نزدیکی زیاد تشدید می‌شود. بنابراین مهم است که از مواد روان‌کننده استفاده شود.

برای آنهایی که دچار حساسیت پوستی و آلرژی هستند روغن نارگیل به عنوان یک ماده طبیعی فاقد مواد و سموم شیمیایی انتخاب جذابی است.

اگر می‌خواهید از روغن نارگیل استفاده کنید نوع تصفیه‌نشده بهتر است چون فراوری و بلیچینگ (سفیدسازی) کمتری روی آن انجام شده است. علی رغم همه فوایدی که ذکر شد مطالعات بیشتری برای بررسی آن لازم است.

مضرات روغن نارگیل برای نزدیکی

چند ریسک برای استفاده از روغن نارگیل در رابطه جنسی وجود دارد که قبل از استفاده روزمره از آن باید بدانید:

کم‌بودن شواهد علمی در مورد مصرف آن حین رابطه جنسی

بهتر است تا زمانی که مزایای آن در نزدیکی به اثبات نرسیده است با احتیاط از آن مصرف کنید.

تضعیف کاندوم لاتکس

ممکن است مقاومت کاندوم لاتکس بعد از تماس با روغن نارگیل تا حد زیادی کم شده و احتمال نشت کاندوم و بارداری ناخواسته افزایش یابد. اگر از کاندوم یا سد دهانی لاتکس استفاده می‌کنید بهتر است سراغ ژل‌های آمیزشی پایه آب یا سیلکون بروید.

افزایش خطر عفونت واژینال

روغن نارگیل به دلیل پی‌هاش بالایی که دارد ماده‌ای قلیائی است در حالیکه پی هاش نرمال واژن اسیدی  است. در نتیجه تعادل پی‌هاش  واژن از بین رفته و باعث عفونت قارچی یا سایر عفونت‌ها می‌شود. اگر در خطر عفونت قارچی قرار دارید بهتر است از روغن نارگیل برای نزدیکی استفاده نکنید.

واکنش‌های آلرژیک

در موارد خاصی روغن نارگیل می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود. علائمی که نمایان می‌شود شامل موارد زیر است:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • کهیر
  • اکزما
  • اسهال
  • آنافیلاکسیس (بیش‌دفاعی) که حالتی اورژانسی است.

همچنین ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک موضعی مثل جوش یا تاول شود.

کثیف کردن رختخواب

روغن نارگیل مثل سایر روان‌کننده‌ها می‌تواند باعث کثیف‌شدن رختخواب شود. اگر این اتفاق افتاد از جوش شیرین برای پاک‌کردن رختخواب استفاده کنید و بگذارید 1 ساعت روی آن باقی بماند.

بیشتر بدانید:

استفاده از وازلین برای نزدیکی و عوارض آن برای واژن

ژل لوبریکانت و روان کننده در بارداری عوارض یا ضرر دارد؟

ژل لیدوکائین برای واژن و مقعد و اثر آن بر بارداری و شیردهی

ژل، کرم و اسپری تاخیری و مزایا و معایب آنها