سد دهانی

وقتی در مورد سلامت جنسی صحبت می‌کنیم محافظت در برابر بیماری‌های مقاربتی اهمیت بالایی دارد. اغلب افراد با کاندوم آشنایی دارند و از آن استفاده می‌کنند اما وسایل مفید دیگری مثل کاندوم دهانی و سد دهانی هم وجود دارد که به اندازه کاندوم محبوبیت ندارند.

وقتی در مورد سلامت جنسی صحبت می‌کنیم محافظت در برابر بیماری‌های مقاربتی اهمیت بالایی دارد. اغلب افراد با کاندوم آشنایی دارند و از آن استفاده می‌کنند اما وسایل مفید دیگری مثل کاندوم دهانی و سد دهانی هم وجود دارد که به اندازه کاندوم محبوبیت ندارند.

کاندوم دهانی و سد دهانی به طور خاص برای رابطه دهانی طراحی شده‌اند تا از گسترش بیماری‌های مقاربتی جلوگیری شود. علی رغم آنکه کاندوم دهانی یک وسیله محافظتی است هنوز هم خیلی از افراد با آن آشنایی ندارند و نمی‌دانند چطور از آن استفاده کنند.

در ادامه توضیح می‌دهیم کاندوم دهانی و سد دهانی چیستند و چرا باید در زمان رابطه دهانی از آنها استفاده کنید.

کاندوم دهانی و سد دهانی چیست؟

کاندوم دهانی به شکل هرمی است که روی زبان قرار می‌گیرد. سد دهانی یک ورقه نازک لاتکس است یا پلی اورتان که در رابطه دهانی استفاده می‌شود. از این دو وسیله می‌توان در رابطه واژینال، کیلتورال یا تحریک مقعد استفاده کرد. بیشتر انواع سد دهانی دارای روانساز پایه آب هستند.

کاندوم دهانی روی زبان فاعل جنسی را می‌پوشاند. در مقابل،‌ سد دهانی روی واژن یا مقعد مفعول جنسی قرار می‌گیرد. در هر دو حالت از ارتباط زبان با اندام جنسی فرد مفعول جلوگیری شده و خطر بیماری‌های مقاربتی کاهش پیدا می‌کند. کاندوم و سد دهانی در اندازه‌ها، طعم‌ها و بافت‌های مختلف تولید می‌شوند تا لذت رابطه دهانی دوچندان شود. علاوه بر آن، از آنجا که از جنس لاتکس یا پلی اورتان هستند ایمنی خوبی ایجاد می‌کنند.

فواید کاندوم و سد دهانی

کاندوم و سد دهانی از هر دو طرفِ رابطه جنسی محافظت می‌کند. تعدادی از فوایدی است که کمک می‌کند لذت رابطه جنسی با کاندوم و سد دهانی بیشتر شود شامل موارد زیر است:

جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی

اغلب مردم رابطه دهانی را پرخطر نمی‌دانند ولی واقعا اینطور نیست. بیماری‌های مقاربتی از راه دهان قابل انتقال هستند. یکی از مهم‌ترین فواید سد دهانی آن است که بین زبان فرد و واژن یا مقعد شریک جنسی فاصله ایحاد کرده و از بیماری‌هایی مثل سیفلیس، کلامیدیا، شپش تناسلی، سوزاک و ‌پاپیلوم انسانی یا عفونت‌های دیگر جلوگیری می‌کند. این موضوع برای افرادی که می‌خواهند با شریک جنسی جدید رابطه داشته باشند خیلی مهم است. سد دهانی از ورود ترشحات بدن به دهان و چشم و بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند.

افزایش لذت در رابطه جنسی

کاندوم و سد دهانی باعث تسهیل رابطه دهانی و افزایش لذت برای دو طرف رابطه جنسی می‌شود. اینها از اصطکاک جلوگیری کرده و رابطه لذت‌بخش‌تر می‌شود.

افزایش آرامش ذهنی

این نکته که با کاندوم و سد دهانی خطر بیماری‌های آمیزشی کمتر می‌شود به فرد آرامش و لذت بیشتری می‌دهد.

استفاده و حمل آسان

استفاده از کاندوم و سد دهانی راحت و حمل ان آسان است. ضمنا کوچک، سبک بوده و در کیف دستی قابل نگهداری هستند.

روش استفاده از سد دهانی چیست؟

برای استفاده صحیح از سد دهانی مطمئن شوید که موضع قبل از استفاده از کاندوم دهانی تمیز و خشک باشد. سپس پوشش سد دهانی را باز کنید و آنرا روی واژن و مقعد قرار داده و با دست نگهدارید. بعد از استفاده آنرا بدون لمس نواحی مرطوب برداشته و بلافاصله در سطل آشغال بیندارید.

از کجا می‌توان کاندوم دهانی و سد دهانی تهیه کرد؟

کاندوم دهانی یا سد دهانی را می‌توان از داروخانه به صورت حضوری یا آنلاین تهیه کرد. حتما از برندهای معتبر خریداری نمایید و در صورت مشاهده هر گونه واکنش آلرژیک، برند جدیدی انتخاب کنید.

بیشتر بدانید:

کاندوم خاردار باعث زخم واژن یا رحم می‌شود؟

روش‌های جلوگیری از بارداری مردانه

آیا رابطه مقعدی در بارداری خطر دارد؟

رابطه جنسی دهانی و خطراتی مثل عفونت، سوزاک و تبخال